Wednesday, October 22, 2008

أنا بنت





لفترة طويلة من حياتي لم أستطع يوما أن أتقبل حقيقة أنني فتاة تحمل مشاعر الأنثى

لم أكن أحب أحاديث الفتيات ولا ألعابهن

حديث الحب وفارس الأحلام

كنت دائما ما أشعر بالغربة وسط مجتمع مليء بالفتيات

أنظر لنفسي مستغربة لما لا أعشق مثلهن ... لما لا تنتابني نوبات الاعجاب المجنونة في سني المراهقة

لماذا يسيطر العقل والمنطق على تفكيري في أمور عدة

لماذا أكره البكاء ؟؟


كنت أدرك دائما أني مختلفة ... ولعل ذلك ماجعلني دائما أرفض النظرة إلي كفتاة
لأني في داخلي مختلفة عن صورة الفتاة التقليدية التي ألمحها
لكني ذات يوم أدركت أنني .... بنت
بكل مشاعرها وأفكارها .. أنا هي
بالعقل ، بالمنطق ، بالغرفة المغلقة في قلبي ... بأفكاري الحبيسة داخل نفسي ... أنا هي
حبي الكبير للأقصى الذي كنت أستغربه أحيانا وأجهله أحيانا أخرى ... دليل ملموس على أنني هي
رفضي للألم والبكاء والانهيار ... يثبت أنني هي

شغفي بعملي .. يثبت أنني هي

غياب فارس أحلامي ... يثبت أنني هي

حلم حياتي .... جعلني هي
أنا بنت .... و أفتخر بذلك

13 comments:

jessy88 said...

يا ستى بنت حد فتح بؤه بس اوعى يا ايه اوعى تنحرفي انا ابتديت اخاااف بالمناسبة انتى لسه بتتقرفى من الرجالة ؟؟؟

أحمد عبد الفتاح said...

وده اكتشاف يوازي اكتشاف القنبلة الذ رية

غروب said...

طبعا بنت واحلى بنت كمان

يا حبيبتى احنا مهما عملنا مش بننسي اننا بنات

اكبر دليل هى دمعتك.....الولد نااادر اوى لما بيبكي وشوفي بقه انتى بكيتى كام مره

كتير بنحاول نمحى انوثه ممكن تبان ضعف لكن بالعكس انا اكتشفت والله ان جممال الممراه في انوثتها بل وفي ضعفها كمان

انتى بنت واحلى بنت واطيب بنت وربنا يوفقك يا حبيبتى

انا زعلانه المره دى انى مش لحقت اول تعليق

قررت أكون عانس said...

هههههههههههههههه
الاعتراف بالحق فضيلة

بس بجد كده هبتدى اقلق عليك يا جميييييل

انا كمان افتخر انى بنت
صحيح نفسى اخد مميزات الولد لكن مااحبش ابقى ولد

محمد said...

وضعتي على صندوق التعليق شرط, لا أقبل التعليق بوجوده
:)

اهالينا زهقوا يربونا said...

هالوووووووووووو على احلى بنانيت

احنا جايين نعزمكوا على عيد ميلاد سمكه

التفاصيل في البوست الحالى والحفله عن قريب

واى حد يقرا الدعوه يعتبر نفسه معزوم

تشاااااااااااااو

yoyo said...

أنت ذاتك ولكى انت تفخرى بذلك

البنت اللى بترفض الاستسلام والا نهزام بنت تستحق كل الاحترام والتقدير
صدقنى والله فى بنات كتير اوى يعنى مع احترامى للاولاد الا انهم بميت ولد

ومش تقايسى نفسك ببنات كتير موجود الايام دى اللى بقى الواحد مش هيقول على نفسه بنات خالص هههههههههه يالا ما علينا بقى ربنا امر بالستر

تحياتى
يويو

كلام حسام said...

وهال قال احد من قبل ان البنت عار
حتي تفتخري او لا تفتخري عزيزتي
لكل منا دوره في الحياة

فلسطينية الهوى said...

ياسمين :

حسابي معاكي بعدين فالكلية مش هنا

____________

أحمد :

طبعا :D

______________

ساسو :

اممممم ... مكنش ده قصدي من البوست

بس شكرا جزيلا لكلامك

__________

يمنى :

بلاش انتي معايا مستندات تخلي العالم كله يقلق عليكي فيلا من هنا

_______________


وضاح :

مش فاكرة انا عملته ازاي اصلا ولا منين بجد مش عارفة اغير الشرط

فتغاضى عنه واكتب رأيك :D

_______________

اهالينا :

ان شاء الله هنحضره

__________________

يويو :

أخيرا حد فهم ولو جزئيا انا قصدي ايه من البوست :D

________________

كلام حسام :

اولا : شكرا لتعليقك

تانيا : لو سمحت بلاش كلمة عزيزتي او ما شابهها لاني أرفض أن أي شاب يخاطبني بيها ده من حدود التعامل عندي ...

ثالثا : هل العار هو الذي يحدد بماذا أفتخر أم لا ؟؟

لكل من دوره في الحياة ده حقيقي .. وكل منا هو الذي يصنع دوره كما يحب

احنا مش مخلوقين بكتب ارشادية لطريقة الاستخدام او تنفيذ الدور

فبالتالي انا اللي بصنع دوري سواء أعجب من حولي او لا

شكرا لمرورك

Unknown said...

جميل ان ندرك ماهيتنا الحقيقة التى تندرج تحت اسم معين

والاجمل ان نعيش ماهيتنا تلك على طريقتنا

نعيشها بجنون او بعقل . بتحدى او باستسلام .. المهم اننا نحن من نملك القرار

جميل ان تجدى انتى الانثى المختفية تحت طيات مبعثرة .. جميل ان تعودى لك

فلك منى :)

Anonymous said...

اخيرا اقتنعتي ان انت بنت

Anonymous said...

ساهم بتقوية اعلام المقاومة عبر نشر الرابط التالي لموقع أقصى تيوب

http://www.aqsatube.com/

Anonymous said...

السلام عليكم
ما شاء الله على لغة الفخر التى تملا البوست وقبل ذلك تملا قلبك اكيد
دمتى لنا بخير وربنا يييسر لك كل امورك ويلا سلام